Αναρτήσεις

Γλωσσικές δραστηριότητες - η βαλίτσα του μάγου Κωλοτούμπα.

Εικόνα
Συνεχίζουμε τις γλωσσικές μας δραστηριότητες και φτιάχνουμε ιστορίες με 9 ζάρια. Εκτυπώνεις τα ζάρια από εδώ , κολλάς σε Α4, χρωματίζεις τις εικόνες, κόβεις, τσακίζεις και συναρμολογείς με συρραπτικό και κόλλα. Επειδή σήμερα η ομάδα δεν τραβούσε γράψαμε την ιστορία παίζοντας με το καπέλο του μάγου Κωλοτούμπα. Καθίσαμε σε κύκλο, ακούγαμε το τραγούδι του παλιάτσου και ο ένας φορούσε το καπέλο στον διπλανό του. Όταν η μουσική σταματούσε όποιος φορούσε το καπέλο έπρεπε να ρίξει το ζάρι και να συνεχίσει την ιστορία. Έτσι βγήκε μια ιστορία με δύο παιδάκια που πήγαν βόλτα στο δάσος και μάζεψαν λουλούδια κλπ. Από σήμερα το βιβλίο " με ένα φι και ένα πι φτιάχνω παραμύθι" τα 9 ζάρια το καπέλο του μάγου και οι μαγικές του μπογιές οι οδηγίες για τους γονείς και τα φύλλα εργασίας όπου ο γονιός θα καταγράψει την ιστορία  και το παιδί θα ζωγραφίσει τους ήρωες  θα ταξιδεύουν με τη βαλίτσα του μάγου Κωλοτούμπα σε όλα τα σπίτια των μαθητών μου

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ. Το πρώτο μας παραμύθι!

Εικόνα
Παραμύθι μύθι μύθι... με εικόνες από το βιβλίο της Τασούλας Τσιλιμένη " με ένα Φι και ένα Πι φτιάχνω παραμύθι"  φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι. Πρώτα μιλήσαμε για τα στοιχεία του παραμυθιού. Επέλεξαν πρώτα το σκηνικό απαντώτας στην ερώτηση που; Μα φυσικά στο διάστημα. Μετά ήταν εύκολο να αποφασίσουν ποιοι θα ήταν οι ήρωες. Ένα αγόρι με διαστημόπλοιο, ένα τέρας, ένας κακός μάγος  και μια καλή νεράιδα. Το πρόβλημα και η λύση του προβλήματος προέκυψαν αλυσιδωτά, κομμάτι κομμάτι. Ζωγραφίσαν τις εικόνες και δέσαμε το πρώτο μας παραμύθι, όπου  τα παιδιά λειτούργησαν και ως συγγραφείς και ως εικονογράφοι. Απολαύστε το! Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ.

Ποιός είναι ο καλός δάσκαλος; Ρωτήστε τα παιδιά. Αυτά ξέρουν να σας πουν!

Εικόνα
Ο Τρεις Ιεράρχες, προστάτες των Γραμμάτων και της Παιδείας, γιορτάζουν σήμερα και μαζί τους όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Μακάρι να μας φωτίζουν και να μας καθοδηγούν μικρούς και μεγάλους, ώστε κάθε πρωί που ξημερώνει να μας βρίσκει πιο δυνατούς και κάθε βράδυ που νυχτώνει να μας βρίσκει ναι μεν εξαντλημένους, μα πιο σοφούς. Οι Τρεις Ιεράρχες υπήρξαν χαρισματικοί δάσκαλοι. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πληροφορίες για το έργο τους.   Η   UNESCO , το 1996, εξέδωσε ένα βιβλίο με τον τίτλο What makes a Good Teacher? Τι κάνει έναν δάσκαλο καλό; Περισσότερα από 500 παιδιά, από 50 χώρες, ηλικίας 8-12 ετών, είπαν τη γνώμη τους. Εδώ ακολουθούν  μερικές από τις απαντήσεις τους. Μετάφραση:   Άννα Παππά, δασκάλα, συγγραφέας Όταν μιλήσαμε με τα παιδιά για τους Τρεις Ιεράρχες τους ζήτησα να μου περιγράψουν μια καλή δασκάλα και είχαν τόσα πολλά να πουν: να έίναι χαμογελαστή, να μας μαθαίνει γράμματα και αριθμούς, να μας λέει παραμύθια, να μας κάνει αστεία, να παίζουμε παι

Κάντε αυτά τα λόγια πράξη!

Εικόνα
Ενθάρρυνση, επικοινωνία, θετικό παράδειγμα: Η φροντίδα της ψυχικής υγείας των παιδιών μας Πηγή: http://enallaktikidrasi.com/ Συνηθίζουμε να λέμε: »Πάνω από όλα η υγεία μας, η υγεία των παιδιών μας!» και πράγματι η αξία της είναι ανεκτίμητη. Μαζί όμως με την σωματική υγεία έρχεται και η ψυχική: νους υγιής εν σώματι υγιεί. Στο κείμενο αυτό θα προσπαθήσουμε να σταθούμε και να αναδείξουμε την αξία της συναισθηματικής υγείας των παιδιών καθώς επίσης να διερευνήσούμε πώς θα μπορούσαμε οι γονείς να ευνοήσουμε τη συνθήκη αυτή. Ας μιλήσουμε πρώτα για τα βασικά. Τις βασικές ανάγκες ενός παιδιού τις οποίες οι γονείς καλούνται να φροντίσουν. Τι έχει ανάγκη ένα παιδί; -Ένα ζεστό σπιτικό που αποδέχεται όλα τα μέλη της οικογένειας. -Θετικό παράδειγμα. -Αρκετή Ανεξαρτησία. -Σταθερά και συνεπή όρια. Ενθάρρυνση 1. Καλλιεργείστε στο παιδί την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση ότι αξίζει. Τονίστε τα θετικά του σημεία αντί να συγκεντρώνετε την προσοχή σας στα λάθη τους. 2. Αποφύγετε

Μαμά, μίλα μου για μήλα... η γλωσσική ανάπτυξη στο Νηπιαγωγείο

Εικόνα
Η γλωσσική ανάπτυξη ενός παιδιού συντελείται τόσο στο χώρο του νηπιαγωγείου όσο και στο σπίτι.  Μην υποτιμήσετε ποτέ τη δύναμη των παιδικών τραγουδιών, των λαχνισμάτων, των γλωσσοδετών, των αινιγμάτων και των παροιμιών. Αποτελούν ένα γλωσσικό θησαυρό που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ακόμη κι όταν μαγειρεύετε και το παιδί είναι κοντά σας, όταν ταξιδεύετε κλπ. Ακόμη και η διήγηση ενός ανέκδοτου απαιτεί συγκεκριμένο λεξιλόγιο, χωροχρονική σειρά και αφηγηματικές δεξιότητες. Φυσικά τη μεγαλύτερη δύναμη την κρύβουν τα παραμύθια, είτε της γιαγιάς (λα'ι'κά), είτε τα πολύ γνωστά , όπως η Κοκκινοσκουφίτσα (κλασσικά), είτε τα σύγχρονα σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Βάλτε τα στο ημερήσιο σας πρόγραμμα, όπως το " ένα μήλο την ημέρα"  , ασκηθείτε στο " μίλα μου για μήλα". Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Εσείς είστε το γλωσσικό πρότυπο των παιδιών σας,  οπότε αξιοποιείστε αυτή την επίδραση που ασκείτε στο παιδί σας και προσφέρετε του ερεθίσματα για διάλογο με επιχειρήματα και

Το σπουργιτάκι.

Εικόνα
Σήμερα ξεκινήσαμε το σχέδιο εργασίας "ο μαγικός Κολοτούμπας γράφει και αφηγείται".Θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε δικά μας ποιήματα και ιστορίες αλλά και να διηγηθούμε αυτές που γνωρίζουμε, με σωστή χωροχρονική σειρά, εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιο μας. Για αρχή παίξαμε με τις ομοιοκατάληκτες λέξεις από εδώ . Τα προνήπια δυσκολεύτηκαν λίγο αλλά τα νήπια τα κατάφεραν μια χαρά. Βρήκαν τις ομοιοκατάληκτες λέξεις π.χ.σούπα -σκούπα και έφτιαξαν ευφάνταστες προτάσεις: "Έφαγα σούπα και μετά έπιασα την σκούπα". Στη συνέχεια από το blog της Τάνιας Μάνεση βρήκα εικονογραφημένο το ποίημα: Το  παγωμένο πουλάκι. http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/12/blog-post_1774.html?m=  Το ακούσαμε μελοποιημένο εδώ . Έδειξα στα παιδιά τις εικόνες χωρίς να διαβάσω το ποίημα και τους ζήτησα να προσπαθήσουμε να γράψουμε ένα δικό μας ποίημα με τις εικόνες αυτές.Σχετικά εύκολα είχαμε ένα καλό αποτέλεσμα. Μετά συγκρίναμε το δικό μας ποίημα με το πρωτότυπο. Τραγουδήσαμε

Έχεις μήνυμα!

Εικόνα
Την προηγούμενη εβδομάδα πολλοί γονείς των μαθητών μου γιόρταζαν ή είχαν γενέθλια. Τα παιδιά αυθόρμητα θέλησαν να τους χαρίσουν μια ζωγραφιά τους. Τα παρότρυνα να γράψουν κι ένα μήνυμα,η πρώτη αντίδραση όμως είναι πάντα"δεν μπορώ". Εμπλούτισα λοιπόν τη γωνιά της γραφής με καρτέλες που έφτιαξα ώστε το "δεν μπορώ" να γίνει "θα προσπαθήσω". Τύπωσα πολλές φορές ένα εξώφυλλο ώστε το μήνυμα να έχει την μορφή κάρτας: και πλαστικοποίησα τα εξής μηνύματα: Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και έγραψαν πολλά- πολλά μηνύματα! Εξάλλου τρεις είναι οι μαγικές λέξεις που έχουν τη δύναμη να ομορφύνουν τη ζωή μας... Ευχαριστώ. Συγγνώμη... Σ'αγαπώ!

Αριθμός 5

Εικόνα
Ο αριθμός 5 μας απασχόλησε σήμερα και αφού μετρήσαμε δάχτυλα, χτυπήσαμε παλαμάκια, χοροπηδήσαμε,χτυπήσαμε πόδια, τον φτιάξαμε με πλαστελίνη, γεμίσαμε το δέντρο με 5 μήλα και το ζάρι με 5 βούλες, τραγουδήσαμε το old time classic 5 δαχτυλάκια Έμαθα πω!πω! Με τρία ενωμένα σου κάνω τον σταυρό. 1 ο αντίχειρας 2 ο δεικτικός 3 ο μεσαίος 4 ο παράμεσος και 5 ο μικρός. Τα παιδιά έκοψαν παλάμες, αρίθμησαν τα δάχτυλα και φτιάξαμε παλαμοφατσούλες!!!

4 εποχές

Εικόνα
Μιας που άλλαξε η χρονιά μιλήσαμε για την εναλλαγή των εποχών, κάτι που είχαμε συζητήσει και όταν μιλήσαμε για τους πλανήτες. Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την κυρά Καλή και την κυρά Κακή και τους 12 μήνες. Είδαμε παρουσιάσεις των εποχών στον υπολογιστή και αντιστοιχίσαμε κάθε εποχή με τα γνωρίσματα της. Φτιάξαμε και το δέντρο των τεσσάρων εποχών με το τύπωμα ολόκληρου του χεριού καθώς ακούγαμε το πολύ μελωδικό κομμάτι "Στου καινούριου χρόνου την αυλή" με ερμηνευτή τον Διονύση Σαββόπουλο και στίχους του Γιώργου Χατζηπιερή. Το βίντεο του τραγουδιού μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=JFJNIr6TmkY Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής: Στου καινούριου χρόνου την αυλή στρώνουν τραπέζια και γιορτή τρέχουνε οι ώρες, τα λεπτά να τα βάλουν όλα στη σειρά. Πρώτη θα'ρθει η άνοιξη τρελή σ'ένα καταπράσινο χαλί ρόδα και γιρλάντες στα μαλλιά και το φως του Πάσχα στην καρδιά. Το καλοκαιράκι σαν παιδί θα'ρθει με του ναύτη τη στολή